Gl. Hasseris Skole Logo

G Suite for Education

Googles G Suite for Education

Skolen anvender G Suite som én af de grundlæggende pædagogiske digitale platforme i forbindelse med undervisningen. Dit barn vil derfor i løbet af skoletiden lære at anvende G Suites værktøjer på forskellige måder i forbindelse med undervisningen. G Suite indeholder nogle primære værktøjer som fx tekstbehandling, regneark, præsentationsprogram m.fl.. Øvrige værktøjer anvendes sjældent eller slet ikke. I Aalborg kan eleverne fx først uploade film til Youtube, når de kommer i 8. klasse.

Skolen anvender ligeledes et særligt område af G Suite med ekstra beskyttelse til følsomme og fortrolige persondata i forbindelse med skolens arbejde om eleverne. Området er kun tilgængeligt for personalet omkring dit barn på skolen.

Hver skole har deres eget Google-domæne, hvorpå alle medarbejdere og elever har deres egen Google-konto. Det er vigtigt for os at understrege, at en Google-konto i skolesammenhæng IKKE er det samme som en privat Google konto. Herunder vil vi kort beskrive de vigtigste ting:

• Dit barns konto og tilhørende data er beskyttet, så andre brugere ikke kan se dem. Dit barn skal derfor aktivt vælge at dele dokumenter, hvis andre skal kunne se dem.
  • Dit barn får en advarsel, hvis dokumenterne deles med brugere uden for skolens Google-domæne.
  • oogle ejer ikke dit barns data. Du og dit barn har til enhver tid ret til de dokumenter og data, dit barn gemmer i Google. Forlader dit barn skolen, vil konto med tilhørende data automatisk blive slettet.
  • Google er annoncefri. Google anvender derfor ikke dit barns data til andre ting - hverken til marketing eller videresalg.
  • Google overholder EU’s Databeskyttelsesforordning (GDPR) og sikrer til enhver tid, at dit barns data er beskyttet.

Mere information om Google Suite for Education