Dus II Folder

Mester Eriks Vej 70, 9000 Aalborg

Telefon nr: 9352 0313

Personale:

I Dus II er vi Mia, Kasper, Martin, Susanne og Rasmus, som teamkoordinator.

Pris:

I 2023 er prisen 556 kr. pr. måned. Bemærk at juli og august er betalingsfri.

Åbningstid:

Vi åbner alle skoledage når I har fri fra skole og har åbent indtil kl. 17. Bemærk at på skolefridage og skoleferier har DUS II lukket.

Ind & udmelding:

Forgår elektronisk via kommunens hjemmeside – pladshenvisningen – Online: https://www.pladsanvisningen-online.dk/aalborgpub/login.htm

Indmeldelsen kan ske pr. dags dato, hvor udmeldelsesperioden løber måneden ud og den efterfølgende måned.

Bemærk at når du tilmelder dit barn i 4. klasse, fortsætter tilmeldingen automatisk i 5. og 6. klasse indtil du udmelder dit barn.

Målsætning for Dus II:

Målet er at give børn fra Gl. Hasseris Skole 4.-6. kl. et godt og trygt værested efter endt skoletid. Opholdet skal ske under frie rammer, indenfor de rammer, som lokaler, personalenormering og økonomi stiller til rådighed. Der skal være frihed under ansvar.

Samværet skal foregå sådan, at børnene oplever tryghed og gensidig tillid i samværet med jævnaldrende, samt de voksne.

Vi skaber og vedligeholder sociale relationer i et miljø hvor gensidig respekt og medindflydelse bliver vægtet højt. Dussen er stedet hvor forældre og medarbejdere i forening, er med til at skabe trivsel og livskvalitet for børnene i hverdagen.

Hvis du vil vide mere om vores værdigrundlag og indholdsplan, så ring til os eller kom ind og spørg i Dussen.

Daglige aktiviteter og tilbud i Dus II:

Vi har en Café og et stort opholdsrum. Dette er ”hjertet” af Dus II, hvor du kan få mad hvis man er tilmeldt cafeordningen. Man kan sidde i baren eller cafeområdet og hygge sammen med vennerne og spille pool eller bordfodbold. Over cafeen har vi en hygge Hems, hvor du slappe af i sofaen og se tv eller spille spil.

I vores Kreative værksted kan du udfolde dine kreative evner og evt. lave en personlig gave til mor eller far.

Vi har vores egen Biograf med ægte biografstole og et biograflærred, samt en playstation 4. Ved siden af biografen har vi et  Singstar danserum.

I Brætspilsrummmet på stueetagen har vi spil på alle niveauer. Vi har helt simple og klassiske brætspil som uno, matador, men også kompliceret spil som magic the gathering og zombiespil. Alle kan være med også selvom man ikke kender reglerne og det er sjovt.

Computerrummet i kælderen er forbeholdt 6 klasserne, hvor der et stort hyggeligt opholdsrum med sofaer og bærbare computerer, som man kan spille spil eller gå på Internettet på. Der er desuden garderobe og toiletter her. I kælderen er der også et Træ/natur værksted, som kan åbnes ud til vores bålplads og naturområde.

I de fleste uger har vi forskellige aktiviteter på programmet, som børnene frit kan deltage i. Såfremt tilmelding er nødvendigt, orienteres der om dette. Vi inddrager børnene i vores turer og aktiviteter, via DUS børnemøder, så alle har medbestemmelse og indflydelse på hvad der sker i Dus 2. Vi bruger selvfølgelig også de omkringliggende tilbud som multibanen, legepladsen, KFUM´s baner og har flere tider om ugen i KFUM Hallen.

Sammen med DUS 1 råder vi over to mini busser, som benyttes til ture ud af huset. Nogle gange bruger vi offentlig transport som Dussen betaler.

Arrangementer & traditioner:

Hvert år afholder vi traditionelle arrangementer som julestue, halloween fest, grillaften, åbent hus, aften dus og overnatninger. Vi tager på Stadion og ser fodbold eller til håndboldkampe i Gigantium. Vi tager også i biografen, på shoppeture, svømmehallen og på netcafé. Vi har desuden tradition for en heldagstur til Fårup sommerland og en weekendtur til Rønbjerg Feriecenter.

IKKE kontrolleret tilbud:

Dus II er et IKKE kontrolleret tilbud. Det vil sige at vi IKKE sender fx til musik eller benytter Aulas komme- og gå system. Hermed er aftaler imellem børn og forældre. Børnene skal heller ikke krydse sig ind eller ud, når de kommer eller går hjem fra Dus 2.

Brugerbetaling:

I Dus II er der brugerbetaling på fx aktiviteter eller turer ud af huset. Dvs. ønsker man at lave en ting i kreativ, værkstedet eller komme på tur, så skal i oprette en konto, hvor vi trækker pengene fra.

Vi opfordre at I indbetaler 100-200 kr.

Når Jeres barn stopper i Dus 2, kan I bede om at få evt. resterende penge overført.

Café:

Café-ordningen er frivillig, med brugerbetaling som betales halvårligt.

Ordningen koster 500 kr. pr. halvår og går fra:

1. september til 31. januar.

1. februar til 31. juni.

August måned er cafe-ordningen gratis for alle, så man kan finde ud af om det er noget for en. Man kan ikke betale månedsvis, men man kan altid få sine penge retur, hvis man ikke længere ønsker at være med i cafe-ordningen. Indbetalingen sker via samme link, som ovenstående. Vores café har åbent hver dag, hvor vi tilbyder varieret kost, som fx sandwich, mini pizza eller frugt og grønt. Vi prøver så vidt muligt at inddrage børnene i indkøb og salg i cafeen.

Du kan følge med i vores aktiviteter, turer og hvad der ellers foregår i Dus II på vores opslag i dussen eller via Aula. Ellers er I velkommen til at kigge forbi, hvis I har spørgsmål.