Sådan gør vi - Fællesskaber for alle

Alle børn gør det godt, hvis de kan.

Læringsfællesskaber handler om, hvordan vi driver skole generelt, hvordan skolehverdagen tilrettelægges og hvordan læringsfællesskaber tilrettelægges.

Læringsfællesskaber opbygges, og tænkes altid, ud fra skolens værdi: Ordentlighed.

Alle børn skal trives og profitere af læringsfællesskaberne.

Det handler ikke om, hvordan vi handler i forhold til enkelt-elever. Heraf valget af ordet ”fællesskaber” fremfor ”Inklusion”.

En elev på Gl. Hasseris Skole oplever at være en del af fællesskabet, når eleven:

• Er fysisk tilstede på skolen og i klassen
  • Deltager i – og oplever sig som en del af – fællesskabet: Har både faglige og venskabelige relationer
  • Oplever at de voksne og kammeraterne er nysgerrige på deres kompetencer
  • Udvikler positive selvbilleder – selvtillid og selvværd
  • Oplever sig som værende i en læringsprogression
  • Oplever at andre er ordentlige i fællesskabet

Disse pejlemærker er udgangspunkt, når vi arbejder med vores elever, hvad enten det er individuelt, i gruppe-, klasse- eller årgangssammenhæng.

Vores antimobbestrategi (se hjemmesiden) er ligeledes et vigtigt redskab for os, hvis ovenstående ikke gør sig gældende for den enkelte elev eller for et klassefællesskab