Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Gl. Hasseris Skole Logo
Mobil menu

Skolebestyrelsesmøde på Gl. Hasseris Skole 19/4-2021

Dato og tidspunkt: Mandag den 19. april 2021, Kl. 17.00-19.00.

Deltagere: Marianne Karlsen, Søren Eriksen, Özkan B. Köksal, Christina Aviaja Kær, Annette Nørgard Svensson, Christina FaberEspensen, Kim Nygaard, Vibeke Knøsgaard, Jacob Falkner Larsen, Lotte Fischer Danielsen, Søren de Lasson, Helle Rossell Bols.

Suppleant: Alex Tostrup, Jens Harder Larsen, Katrine Ørvad Jensen Mødeleder: Annette Nørgard Svensson

Referent: Skolens ledelse

Afbud: Dorte Saugstrup

Næste møde: 26/5-2021

Punkt 1 – Godkendelse af referat

  • Referatet blev godkendt.

Punkt 2 - Orientering ved formanden

  • Opfølgning på punktet om årshjul fra sidste møde: Vi planlægger emner til møderne løbende, ligesom at involvering af forældre også vil ske løbende, bl.a. på næste møde hvor forældrekommunikation er på dagsordenen. De overordnede emner for næste skoleår aftaler vi på første møde efter sommerferien.

Punkt 3 – Nyt fra elevrådet

  • Elevrådet har sendt ansøgning til fælleselevrådet med ansøgning om midler til at arbejde i dybden med demokratiets rammer.

Punkt 4 – Orientering ved skolens ledelse

  • Fremover hedder det en souschef-stilling i stedet for viceskoleleder-stilling. Søren bliver derfor souschef i stedet for viceskoleleder, hvor han stadig er afdelingsleder for mellemskolen.
  • Skolen arbejder med hvordan skoleboden skal se ud fremadrettet, og drøfter det med bestyrelsen, når der ligger en plan klar. For ikke at blande eleverne ventes der ind til videre med at åbne boden.
  • I den netop overståede mobilitetsuge har skolen ansat en ekstra børnehaveklasseleder, da vi bliver fire 0. klasser til kommende skoleår. Desuden er der ansat en ny lærer til indskolingen.

Punkt 5 – Coronastatus

  • Ved testning af elever og medarbejdere har der været nogle ændringer, men generelt er der fundet en god form på skolen.
  • De forskellige årgangsteams og den tilknyttede afdelingsleder har været gode til at finde nogle gode løsninger for eleverne.
  • Når man har skulle lave smitteopsporing, har forældre og medarbejdere reageret positivt.
  • Det har generelt været ekstremt positivt opbakning til corona-håndteringen fra både forældre og medarbejdere.

Punkt 6 – fagfordeling

  • Bestyrelsen godkendte kronebudgettet og lektionsfordelingen til kommende skoleår.
  • Ledelsen berettede, at skolen i dette skoleår har undervist for meget, hvilket der ikke er økonomi til igen til kommende skoleår. Klasserne får derfor i kommende skoleår 1 lektion mindre én dag om ugen, mens der til gengæld bliver 10 minutters mere pause, og skoledagen slutter 10 minutter senere end i dag. Bestyrelsen havde det gode forslag, at de 10 minutters ekstra pause skal være en forlængelse af den store spisepause, så eleverne får længere tid til at spise deres madpakker.

Punkt 7 – skaterpark

  • Der var besøg af Esben Garder og Jesper Andreasen fra firmaet Brodega Skateboards, der har stor erfaring og viden om etablering af en skaterbane. Desuden har Esben i flere år arbejdet som frivillig i det indledende arbejde med at etablere en skaterbane på Gl. Hasseris Skole. Esben og Jesper kom med et oplæg omkring, hvordan en skaterbane kan etableres på skolen, samt hvilke positive effekter en eventuel kommende skaterbane har for skolen samt også for nærområdet. Efter præsentationen havde bestyrelsen en række spørgsmål til Esben og Jesper, og bestyrelsen aftalte, at arbejde videre med punktet til kommende bestyrelsesmøde.

Punkt 8 – brugertilfredsundersøgelse

  • Forskellige elementer, fra brugertilfredshedsundersøgelsen der blev afholdt på Gl. Hasseris Skole i foråret 2020, blev gennemgået. Det blev aftalt at drøfte den igen på kommende bestyrelsesmøde.