Gå til hovedindholdet
MENU
Aula_close Layer 1
Gl. Hasseris Skole Logo
Mobil menu

Skolebestyrelsesmøde 9/3-2022

Skolebestyrelsesmøde på Gl. Hasseris Skole.

Mødet blev holdt online

Dato og tidspunkt:    Onsdag den 9. marts 2022, Kl. 17.00-19.00.
Deltagere:    Annette Nørgaard Svensson, Christina Aviaja Kær, Christina Faber-Espensen, Dorte Saugstrup, Helle Rossell Bols, Jacob Falkner Larsen, Kim Nygaard, Lotte Fischer Danielsen, Marianne Karlsen, Mathias Holmgaard, Søren de Lasson, Søren Eriksen, Özkan B. Köksal 
Marianne Jensen (trivselsvejleder) deltog i punktet om ”Den gode klasse”.

Suppleant: Alex Tostrup, Jens Harder Larsen, Katrine Ørvad Jensen
Mødeleder: Annette Nørgaard Svensson
Referent: Skolens ledelse
Afbud:            
Næste møde:  Onsdag den 27/4-2022

Punkt 1 – Godkendelse af referat

  • Referatet blev godkendt.

Punkt 2 - Orientering ved formanden

  • Annette takkede Jacob for den store indsats for skolen de sidste 15-16 måneder. Det har været en tid præget af Corona, hvilket Jacob og den øvrige ledelse har fået skolen godt igennem. Og derudover er der blevet sat mange gode ting i gang både ift. nye projekter og forbedrede måder at gøre tingene på. Jacob vil blive savnet! Men det er et godt fundament at bygge videre på. Og vi ønsker ham alt det bedste i det nye job.
  • Ifm. det kommende skolebestyrelsesvalg er der Valgmøde den 21. marts. Denne dato og øvrige datoer er sendt ud til alle forældre.

Punkt 3 – Nyt fra elevrådet

  • Elevrådet har udført deres trivselsundersøgelse i udskolingen. 
  • Noget af det de pegede er, at eleverne er glade for skolen og deres lærere, men at der er noget omkring undervisningsmiljøet som de gerne vil arbejde videre med. 
  • Undervisningsmiljøet skal være pænere at kigge på, og der skal være nogle bedre fællesarealer.

Punkt 4 – Orientering ved skolens ledelse

  • Jacob takkede bestyrelsen for et godt samarbejde, nu hvor han stopper som skoleleder. 
  • Samlet set skal vi have tilført en del nye medarbejdere pga. ændringer i tildelingsmodellen og nye stillinger ifb. med Co-teaching. 
  • Vi bliver fire 0. klasser til kommende skoleår. I DELTA-klassen bliver der 16 elever og i de tre andre klasser bliver der ind til videre 24 elever i hver af klasserne, medmindre der flytter flere elever til distriktet. Skolen har sagt nej til 8 elever uden for distriktet. 
  • Helle orienterede om turen til Oslo, hvor hende og en række medarbejdere var på inspirationstur oppe på Vinderen Skole.
  • Det er interessant at se, hvordan man på kort tid går fra, at Corona fylder rigtig meget på skolen, til det næsten ikke fylder noget. 

Punkt 5 – Principper

  • På baggrund af oplægget om skolebestyrelsens arbejde på sidste møde (afholdt af Rasmus fra forvaltningen) diskuterede bestyrelsen, om der skal indføres principper. Det blev besluttet at tage dette op igen på første møde efter sommerferien, når den nye bestyrelse mødes.

Punkt 6 - Co-teaching

  • Søren gennemgik planen for fordeling af co-teaching lektioner til kommende skoleår. 
  • Der vil være co-teaching på samtlige årgange. 
  • Principperne bag tilgangen til co-teaching på Gl. Hasseris Skole blev drøftet, og ledelsens udspil blev godkendt. 
  • Det er vigtigt, at forældrene også på et tidspunkt bliver orienteret om, hvordan co-teachingen gribes an på Gl. Hasseris Skole. 

Punkt 7 - Den gode klasse

  • Der er bred opbakning til at den gode klasse skal fortsætte.
  • Det er vigtigt at både forældre og medarbejdere kender rammen for den gode klasse.  
  • Det er forældrenes møde. Alle skal vide hvad personalets rolle er, og hvad forældrenes rolle er. 
  • Når forældrene og medarbejdere ved hvad der forventes af dem fra 0. – 9. klasse, sikrer vi også, at de ikke falder fra ved overgangene, f.eks. i forbindelse med klasseryst. 
  • Vi skal også huske, hvordan vi får tænkt børnegruppen ind. 
  • Marianne kommer til at lave et oplæg for lærere og pædagoger på et udvidet Ugens Kvartér, så personale får fælles forståelse og kender rammen.
  • Det skal være tydeligt, at man forventer, forældrene bakker op om den gode klasse. 
  • Måske skal der afspilles en kort opstartsvideo i starten af hver gang, der afvikles den gode klasse. 
  • Måske skal man forpligte forældrerådet til at komme 1 gang årligt for at klæde dem på til at afvikle den gode klasse. 
  • Det er vigtigt at skolen sætter datoerne for den gode klasse, og det skal gerne ligge i forlængelse af et forældremøde. 
  • Når der skal kommunikeres til forældrene omkring den gode klasse, skal det gerne gå på, hvad det enkelte barn og forældre får ud af det. 
  • Det er vigtigt at lærere og pædagoger så vidt muligt sidder med til mødet.
  • Den gode klasse skal endnu engang behandles på PU, også især på baggrund af de input som bestyrelsen er kommet med. 

Punkt 8 – Ny skoleleder

  • Merete Overgaard, der er viceskolechef, orienterede om status og det fremadrettede forløb vedr. ansættelse af ny skoleleder. 
  • Udarbejdelsen af endelig profilbeskrivelse og procesplan diskuteres på kommende bestyrelsesmøde den 27/4. 

Punkt 9 – Eventuelt

  • Man blev enige om at tage punktet ”trafik” på igen til næste bestyrelsesmøde.