Sådan gør vi - Tilstedeværelsestid fra kl. 7.50

Eleverne har tilstedeværelsestid iht. de udmeldte timetal i Folkeskoleloven. Den enkelte skole kan selv disponere over denne tid.

På Gl. Hasseris Skole møder alle elever kl. 7.50, og undervisningen starter kl. 8.00.

Vi har valgt at indføre 10 minutters tilstedeværelsestid om morgenen, for at give elever og personale den bedste start på dagen. Det er vores erfaring, at eleverne – i højere grad – er klar til undervisningens start kl. 8.00, når de møder kl. 7.50. I morgentiden har eleverne mulighed for at blive klar til undervisning, ligesom lærerne har mulighed for at iværksætte forskellige tiltag – efter behov – for at starte dagen roligt op.

Vi oplever at undervisningen starter til tiden, og dermed får vi mere ud af morgenlektionerne.

I tiden fra kl. 7.50 til 8.00 er der tilsyn fra afdelingernes lærere og pædagoger.