Sådan gør vi - Opstart i børnehaveklasse

Opstart i børnehaveklasse er første møde med skolen, for både elever og forældre. Vores primære fokus, den første tid, er tryghed. At alle møder tryg ind i skolen og føler sig som en del af fællesskabet i klassen. Fundamentet til en god og lærerig skolegang ligges i børnehaveklassen.

Årgangen opdeles i klasser inden skolestart. Til hver klasse tilknyttes en børnehaveklasseleder og en kontaktpædagog, som vil følge klassen i 0.årgang. Pædagogen følger som udgangspunkt klassen til og med 3. klasse

Der arbejdes på tværs af klasserne med holddeling. Holddelingen sker ud fra flere kriterier, eksempelvis interesser, læringsstil, relationer, emne, niveau, køn m.m. Holdstørrelsen vil variere alt efter emne og mål. Formålet med holddeling er, at arbejde bredt med barnets/børnenes udvikling og læringspotentiale.

Allerede før skolestart har vi førskolearrangementer, så børnene har kendskab til skolen og de voksne.

Indskrivning

I januar vil forældre modtaget et brev fra skolen vedrørende den elektroniske indskrivning i skole og DUS. Seneste indskrivningsdato er senest d. 1. februar.

Brev i e-boks vedr. optagelse

Medio marts sendes et brev fra skolen med besked om optagelse på Gl. Hasseris Skole, samt kode til forældreintra.

For de elever som ikke bor i Gl. Hasseris Skoles skoledistrikt, men har ønsket Gl. Hasseris Skole, vil det fremgå af brevet om barn er optaget på Gl. Hasseris Skole.

Besked om klassefordeling

Medio april vil forældrene via forældreintra få besked om klassefordeling.