Sådan gør vi - Kommunikation

For at kunne leve op til Gl. Hasseris Skoles ambitiøse mål, er det essentielt, at der på og omkring skolen opbygges et tillidsforhold mellem ledelse, medarbejdere, elever og forældre. Kommunikationsformen og mellem parterne og ”rette budskab til rette modtager” er afgørende for succes.

Vi kommunikerer med udgangspunkt i vores værdi: Ordentlighed.

Vi spørger nysgerrigt ind til hinanden, for at forstå hinandens intentioner og budskaber, og vi er opmærksomme på, hvordan vores budskaber kan tolkes.

Når vi kommunikerer, er det med udgangspunkt i det stærke ”Hvorfor”. Her giver vi modtageren i kommunikationen en klar indikation af hvorfor vi ønsker en ændring, en indsats eller lignende.

Aula er et godt redskab til information, men dårligt til at kommunikation – specielt hvis det kommunikerede er følelsesbelagt. Derfor kontakter vi hinanden direkte, hvis vi har emner, der undrer os eller sårer os. Det kan være telefonisk eller ved et fysisk møde på skolen.