Sådan gør vi - Evaluering

På Gl. Hasseris Skole følger vi Aalborg Kommunes principper for evaluering, som skal være:

• Fremadrettet og lærende
  • Involverende
  • Systematisk opfølgende

På 8. og 9. klassetrin gives standpunktskarakterer 2 gange årligt jf. Undervisningsministeriets kriterier, som er:

Standpunktskarakterer er et udtryk for elevens faglige niveau på det tidspunkt, karaktererne gives. Standpunktet fastsættes i forhold til de faglige mål, som gælder for faget. Det betyder, at standpunktskarakterer gives ud fra lærerens vurdering af, i hvor høj grad eleven opfylder fagets kompetence-, færdigheds- og vidensmål.

Evaluering håndterer vi gennem skriftlige og/eller mundtlige tilbagemeldinger til eleverne på afleveringer og deres daglige indsats. Vi holder løbende læringssamtaler med alle elever, hvor vi i fællesskab med eleven evaluerer indsats og sætter fremadrettede mål.