Gl. Hasseris Skole Logo

Sådan gør vi - Elevinddragelse og kontaktlærerfunktion

Elevinddragelse vægtes højt i folkeskolen. Dette bl.a. fordi eleven er medansvarlig for egen læring og udvikling.

Årgangsteamet fordeler eleverne imellem sig efter faglige standpunkter, sociale aspekter og relationer. Dette bevirker, at den enkelte elev får den bedst mulige støtte gennem alle aspekter i skolen.

Den enkelte elev vil således opleve at få tilknyttet en kontaktperson.

Sådan gør vi

Eleven inddrages i den faglige, personlige og sociale udvikling gennem en klar og tydelig bevidstgørelse af faglige og sociale mål. Dette sker blandt andet via løbende samtaler, den formelle elevsamtale, behovssamtaler samt skole-hjemsamtalerne.

Eleverne involveres i skolens udvikling gennem elevrådene og skolebestyrelsen. Vi tager eleverne med på råd, når vi påtænker at lave ændringer, der har betydning for deres læringsmiljø.

Elevinddragelse og træning i demokratiske processer vil altid have vores fokus på Gl. Hasseris Skole.