Sådan gør vi - Ansøgning om ekstraordinær skolefri

Ansøgninger om ekstraordinær skolefrihed på 1-2 dage rettes skriftligt til den enkelte elevs kontaktperson.

Ansøgning om ekstraordinær skolefrihed på mere end to dage, rettes skriftligt til afdelingslederen for den enkelte elev.

På Gl. Hasseris Skole er der forholdsmæssigt mange forældre, der ønsker skolefrihed for deres børn ud over de ordinære skoleferier.

Skolens ledelse og bestyrelse ser dette som et problem i forhold til at opnå de mål, vi sammen sætter for elevernes faglige og sociale progression. Derfor vil forældrene på skolen modtage følgende skrivelse, når der søges om skolefrihed uden for ferier:

” Tak for din henvendelse vedr. ekstraordinær skolefri for dit barn.

Vi noterer, at dit barn holder fri, og vil samtidig gøre dig opmærksom på skolens holdning, der er:

• For at kunne opnå optimal læring og progression i fagene, er det vigtigt at være fysisk til stede i skoleugerne.
  • Dit barns tilstedeværelse er vigtig for de andre elevers læring, da eleverne bliver motiveret og inspireret gennem det sociale og faglige fællesskab i klassen.

Af ovenstående grunde er det ikke uden problemer at give ekstraordinært skolefri. I skal derfor selv holde jer orienteret om, og indhente det arbejde, som klassen laver i barnets fraværsperiode. I kan f.eks. spørge de andre forældre på årgangen om, hvad der skal laves. På den måde kan jeres barn deltage aktivt i undervisningen straks efter ferien.

De bedste hilsner
edelsen på Gl. Hasseris Skole”